Nyt kun takana on 3 lenkkiä, joista pari lyhyitä n tunnin raapaisuja ja yksi 2,5 tuntinen, niin pakko sanoa, ettei maastossa ajo ainakaan yhtä hauskaa ole koskaan aiemmin ollut. Sähköavusteinen pyörä ei siis liiku itsestään, mutta siinä on 5 eri avustustasoa: Off - Eco - Tour - Sport ja Turbo.
Ihan sama minkämoinen mäki tulee vastaan, niin varsinkin kolmella tehokkaimmalla asetuksella pääsee mukavaa vauhtia ylös. Ja hiki tulee myös, ei tää mitään "mopolla ajoa" todellakaan ole, ajatus termeistä sähköpyörä / sähköavusteinen pyörä johtaa helposti harhaan.
Sitten kun vauhti nousee yli 25 km/h, niin avustus loppuu. Tämän jälkeen akuston ja moottorin myötä raskastekoinen pyörä ei liikukaan kevyesti. Mutta harva ajaa maastopyörällä ylipäätään tuon kovempaa, joten tämäkään ei suureksi ongelmaksi koidu. Lisäteho takaa sen, että keskinopeus on varmuudella suurempi kuin ilman avustusta, ainakin jos reitillä on vähääkään mäkiä.
Erittäin hieno kokemus, ja suosittelen tilaisuuden tullen muillekin testaamaan vastaavia pyöriä. Tämä on sarjassamme "et voi tietää ennenkuin kokeilet"-juttuja. Hauskaa touhua ja kun akku kestää kovimmillakin tehoilla n 4h lenkin niin tulee helposti ajettua pidempään kuin normaalisti.
Trek Powerfly 7 2018 Aulangolla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti